Gepost door: albatrossers in het buitenland | juli 26, 2009

Vliegdagen 2 + 3

Bonjour toute le monde!

Al een paar dagen ontbreekt nieuws van onze kant maar het is hier de laatste twee dagen zeer druk geweest…

Zaterdag (25 juli) met de voltallige vloot voor de eerste keer allemaal de lucht in (Jeans, Ls4 en Jantar) voor de laatste twee een uitgeschreven 500 en voor mij in de jeans een 300. De hele dag een basis gehad van 1000-1100m met uitgespreide cumulus. Voor ons alle drie lag het eerste keerpunt richting zuidoost en daardoor kwam de grond ook nog eens 200-300m omhoog. Dit heeft ervoor gezorgd dat ikzelf buiten stond 16 km na mijn eerste keerpunt gerond te hebben. Eerste buitenlanding in een veld voor mij, maar geen probleem hier want het is Issoudun 🙂 Laten we het er maar op houden dat er velden zijn die er beter bij liggen dan sommige delen van ons veld :-p

Nu terug naar de 500 km poging… Na verschillende keren laag te zijn gekomen, in een duidelijk geen ideale dag, zijn ze op het laatste keerpunt (wat een vliegveld was) neergestreken, 70 km van huis. Dit omdat de komende eerste 40 km geen goede buitenlandingsvelden hadden. Jaja ook dat kan hier! Eindresultaat een ZEER mooie 440-450 km voor beide! Als beloning hiervoor werden ze getrakteerd op een naar het schijnt adembenemende sunset tijdens een terug sleep boven de inversie. (Wie krijgen we hier al allemaal aan het watertanden door dit te lezen? :-p )

Zondag (26 juli) kondigde zich blauw aan en zou ook zo blijven. Vorig jaar hadden we dit ook meegemaakt en wisten wat dit wilde zeggen. Zwakke tot matige thermiek tot 900-1000m en na 5-6u pas een verhoging van het plafond. Raf in de jeans en ik in de ls4 en weg waren we! Doel een eerste 50 km voor Raf en 300 voor mij. De 300 viel al snel af en de plannen werden aangepast door Raf wat gezelschap te geven onderweg naar Romorantin, een klassieker voor een eerste 50 hier.
Met een gemiddelde dat een snelwandelaar nog aan kan zijn we er dan toch geraakt, boven Romorantin even wat luchtkadetten ontweken (just like home :-p) en het keerpunt maar snel genomen. Hierna heeft Raf even wat moeite gehad om aan te pikken en daardoor besloten direct naar huis te gaan. Zelf heb ik de rand van de Sologne (een serieus groot bos) gevolgd richting Vierzon omdat hier duidelijk betere pompen zaten dan in de velden. Dit is Raf noodlottig geworden en na 75 km heeft hij moeten buitenlanden. Ondertussen was ik nog altijd in de lucht en heb na 3u30 vlucht eindelijk een hoogte gehaald van 1300m hierdoor het gemiddelde wat omhoog kunnen halen en wat kilometers bijgevlogen. Juist toen ik kwam landen reed de remorque Issoudun binnen en waren we net optijd om te beginnen aan een zalige BBQ mede geholpen door Eddie en Albert die hier vandaag zijn aangekomen met de Falke.

En dan nu maffen want morgen weer een vliegdag!

Greetz van de hele bende


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: