Responses

  1. Hey mannen,

    Ik benieuwd naar jullie bevindingen!!
    De mariane is inderdaad dikken brol!! Het is omdat de federatie elke franse club zo’n toestel cadeau heeft gedaan, dat er nog rond vliegen.

    De p├ęgase waarmee jullie gevloegen hebben is de 101. Zelfs met de ‘T’ heb ik nog gevlogen. Ik heb 100u op pegase en heb er altijd graag mee gevlogen. Het vliegt niet zo harmonisch als een Ls-4, maar er is veel meer plaats in de cockpit! Tijdens het vliegen vind ik de soepele vleugel een mooi zicht. Een nadeel is echter het vliegen met water, dan dien je iets rapper in thermiek te vliegen dan met de Ls-4. Dus hang je in een pomp met meerdere bakken, kan je het gevoel krijgen dat je niet meeklimt omdat je te traag vliegt. Ook bij zwakke turbulente thermiek is het niet zo’n sterke klimmer. Een beetje zoals een ASW-24.

    Naast de 101 heb je nog de 101 met versterkte hoofdligger, voor de winglets. Die vliegt al beter en klimt beter. Dan is er nog de 90, compleet andere vleugel en op papier beter dan een LS-‘. Groot voordeel van de 90 zijn Alle volledig automatische aansluitingen.

    Voila, een kleine Centrair les!

    Veel plezier, Ben


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorie├źn